Friday 4 August 2017

Mõtted on töö juures.

Millegi pärast kipub nii olema, et kui kätte jõuab augustikuu, on minu mõtted ka otsapidi tööradadele jõudnud. Mõttes liigub, kuidas lasteaia aastateema oma rühma ja lastega kokku sobitada, nende jaoks oluliseks teha, kuidas ta aasta peale laiali laotada, nii et ära ei kaoks spontaansus, laste algatatud ideed, mõtted, kuidas mõnusalt sinna sisse sobitada kõik mina ja keskkonna teemad, keele ja kõne, matemaatika, kunsti eesmärgid, kuidas toetada sotsiaalsete, emotsionaalsete, mängu- ja õpioskuste arendamist. Kuidas need enda rühma teemad otsapidi ka muusikasse ja liikumisse sisse viia. Uh, tegelikult on põnev! See on natuke nagu minu hobi korras tehtav raamatupidamistöö, kus tuleb deebet ja kreedit klappima saada, ainult et juurde tuleb veel lisada mängulisust, avastamisrõõmu ja ohtralt põnevust! Minul on motivatsioon taaskord laes! Ja vaikselt juba otsin, koostan, panen kokku õppevahendeid.

Esimese asjana otsisin välja internetist leitud (täitsa eestikeelsed ja kasutamisvalmis) rahunemiskaardid. Soovime need sellel õppeaastal ära katsetada, sest lapsed on selles vanuses, kus neil kõigil ei ole veel välja kujunenud oskused oma emotsioonide turvaliseks väljendamiseks. Muidugi teeme ka tööd vajalikke oskuste saavutamiseks, aga leitud rahunemiskaardid on huvitav võimalus (ja mis oluline - tegu pole karistusega), kuidas mõtteid ja tähelepanu mujale suunata. Kuidas kasutamine täpselt toimuma hakkab, paneme käiku juba meeskonnaga, et süsteem oleks ühtne ja ei tekitaks lastes segadust.
Kaardid on leitavad siit lehelt: http://www.lizs-early-learning-spot.com/anger-management-23-calming-strategy-cards/


Need kaardid panid mind omakorda mõtlema, et peaks tegema kaardid "Mida teha, kui ma ei oska enam midagi teha?" ehk et mõnikord juhtub nii, et ükski tegevus ei tundu põnev, mäng sõpradega ei laabu, õpetajaga ka ei tahaks mängida... No ja siis olekski sellised erilised mõtted ja ideed, mida saaks kasutada.

Aga edasi selle juurde, mis ma veel olen valmis teinud. Laste üldine tase oli kevadeks jõudnud nii kaugele, et saame hakata tegelema tõsisemalt loendamise harjutamisega. Mõnele oli see küll ka juba kevadel selge nagu seebivesi, aga oli ka neid, kellel oleks vaja veel harjutada. Selle tarbeks leidsin ühe lego-mängu (inglisekeelne asub siin: http://www.mathematicshed.com/lego-maths-shed.html) ja muutsin selle eestikeelseks. Miks just lego? Sest meil on valdavalt poisterühm ja lego on üks lemmik mänguasju. Mängus saab kasutada lego-mehikesi ja lego klotse. Harjutada saab loendamist, võrdlemist, numbrite kujusid, märke + ja -. Lisaks on see nö eelharjutus kõigi muude täringumängude juurde jõudmisel. Vanad head "Tsirkus" ja "Kelgusõit" jms on ju ideaalsed kuueni loendamise harjutamise mängud.


Lõpetuseks sai välja prinditud ja kiletatud veel üks loendamiseks, arvude ja numbrite tundmaõppimiseks leitud mäng. Mängu sain facebook'ist Algklassikute lehelt (vaata siit: https://www.facebook.com/algklassikud/), kus on tegelikult üleüldse igasuguseid põnevaid asju, mida annab ka meie töös kasutada. Seda mängu mängides ei anna esialgu lastele kätte kõiki nelja külge, vaid alustan kahest ja siis saab juba aegamööda ka teised kasutusele võtta.

Selleks korraks kõik!

Ps. Käisin täna ka lasteaias oma rühma ja lapsi piilumas ja rõõm oli tõdeda, et mind pole unustatud.

__________________________

Leia mind ka facebook'is: https://www.facebook.com/seekespolekunagilapsolnud/

No comments:

Post a Comment